« Delikanlı bir çocuktu / Saçları kıvırcıktı / Gözleri ışıl ışıl gülerdi / Bıçkındı çalışkandı / Aşıktı sırılsıklam // Ölesiye sevdalı / Kurtuluşa tutkundu / Sözünden asla caymazdı / Sonsuzluğa gittiğinde / Paris’te sürgündü » İbrahim Yalçın

İBRAHİM YALÇIN: 6. YIL

Geçen yıldan bu yana neler olduğunu kısaca belirtirsem;

İki yeni kitap yayınlandı. 

İlki  Sol İçi Şiddet  konusunda…

Daha önceki kitabı genişleterek yeniden yazdım ve internete yerleştirdim.

Ardından  Sosyalizmden Kapitalizme Geçiş - Bulgaristan ve Romanya  yazıldı.

Sonraki adım  Arnavutluk ve ardından da Yugoslavya tarihi  idi. 

İlki için okumaları büyük oranda yaptım ama yazmaya başlayamadım. Geçen yılın Temmuz ayında video programları yapmaya başladım. Şu ana kadar 85 tane oldu, ayda ortalama on tane… Bu kadar fazla yapmayı planlamamıştım ama bekdiğimden çok bir ilgiyle karşılaştım. İzleyici sayısı kısa sürede tırmandı ve yarım milyondan aşağıya inmez oldu. Bazıları milyonun epeyce üzerine çıkıyor. Mesela, Kazakistan ile ilgili olarak hazırladığım “Rusya’nın arka bahçesi” konulu videoya BBC Türkçe Servisi referans verince sayı kaça kadar çıktı, bilmek mümkün değildir. 5-10 milyon arasında bir şey oldu herhalde…

Eğer konuyu biliyorsan, her yerde söylenen lafları tekrarlamıyorsan, ifaden de iyiyse, insanlar izliyorlar. Yoksa neden izlesinler? İnsanlar hiçbir şey söylemeyen yazılardan olduğu gibi kuru gevezelikten de bıkmış durumdalar.

Belirttiğim gibi epeyce zaman alıyor…

Hangi yıldı hatırlamıyorum, “sendeki üretim kapasitesi müthiş” gibisinden bir belirleme yapmıştın. Ben de, “o kadar değil” diye cevap vermiştim. Sistemli ve sürekli çalışma olmadan bir şey olmaz. Her yetenek ancak çalışmayla gelişebilir.

Sen demiyor muydun, “sürekli not alıyordum ama kitap yazabilecek durumda değildim, bu site beni yazar yaptı” diyen… 

Sürekli yazıyordun; ister anılarını yaz, istersen Miro’nun hainliklerini…

Eksiklerini görüp düzeltiyordun ve böylece gelişiyordun. Herkes aynı yoldan geçmiştir. Sistemli ve sürekli çalışmadan herhangi bir konuda kayda değer gelişme olmaz.

Bunların dışında söyleyebileceğim bir şey yok. Herifi merak ettiğini biliyorum ama neredeyse hiç ilgilenmiyorum. Dediklerine göre sürekli bana küfredermiş! Etsin tabii, benim de umurumdaydı zaten… Bu herifte bana yönelik kara sevda ne olacak bilmem; onun derdi, bana ne!

Hayatın boyunca benden ve bizden yediği darbeyi unutamayacak… 

Başkaca da önemli bir şey yok…

 

Engin Erkiner

http://enginerkiner.org

 

 

 

http://ibrahimyalcin-paris.blogspot.com